درمان ترک مویی در دندان جلو

درمان ترک مویی در دندان جلو | دندانپزشک کودکان اصفهان

بررسی درمان ترک مویی در دندان جلو

به طور کلی کریزلاین ها و یا ترک های مویی در دندان اگر سطحی باشند نیاز به درمان ندارند و در مورد این نوع مشکل تنها دلیلی که می تواند باعث تقاضای افراد برای درمان ترک های مویی در دندان شود زیبایی ظاهری دندان ها است که این مسئله برای افراد زیادی حائز اهمیت است؛ در همین راستا علم پزشکی برای درمان چنین مشکلاتی نیز راه حل دارد و هر شخصی می تواند در صورت مشاهده چنین آسیب هایی در دندان های خود با مراجعه به پزشک متخصص نسبت به درمان آن اقدام نماید. در این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان درمان ترک مویی در دندان جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهتر است در صورت مشاهده ترک و خط های عمودی در دندان در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنیم زیرا گاهی همین ترک های مویی می توانند باعث شوند که باکتری ها به دندان نفوذ کنند و در دندان عفونت به وجود بیاورند.

روش های درمانی ترک هایی مویی در دندان های جلویی

ترک های مویی در دندان های جلویی برای دندان مشکل خاصی ایجاد نمی کنند اما این ترک ها به مرور زمان به دلیل استفاده از مواد غذایی رنگ دار باعث زرد و بد رنگ شدن دندان ها می شوند و همین مهمترین مسئله ای است که باعث می شود افرا نسبت به درمان ترک های مویی در دندان اقدام نمایند اما برای خلاص شدن از شر ترک های مویی در دندان های جلویی راه های زیادی وجود دارد؛ که این گزینه ها شامل موارد زیر می باشند:

• استفاده از ونیر برای پر کردن دندان ها که باعث از بین رفتن کریزلاین ها می شوند
  • پوشاندن ترک ها با استفاده از مواد پر کننده دندان

ترک خوردن دندان کودک | دندانپزشک کودکان اصفهان

سفید کردن دندان ها

در این روش ها پزشک متخصص و یا دندانپزشکان برای درمان ترک های مویی در دندان ها سطح دندان بیمار را مقداری می تراشند و با استفاده از مواد پر کننده که همرنگ دندان های طبیعی ما هستند آنها را می پوشانند و این مسئله باعث زیبایی ظاهری و دیده نشدن کریزلاین ها می شود و اما در روش درمانی با استفاده از ونیر؛ در این روش پزشکان ابتدا کل سطح دندان را سایش می دهند و سپس با استفاده از نوعی روکش سطح دندان ها را می پوشانند که این امر نه تنها باعث از بین رفتن ترک های مویی می شود بلکه سبب زیبایی بیشتر دندان ها نیز خواهد شد.

نشانه های ترک خوردگی در دندان ها

• دندان هایی که به سرد و گرمی حساس می باشند
  • خط های رنگی در دندان
  • دردهای رفت و برگشتی در دندان
  • تیر کشیدن دندان ها
  • حساسیت به مواد خوراکی شیرین

دندان های ترک خورده و یا شکسته شده که مورد درمان قرار نگیرند می توانند به مرور زمان باعث ایجاد علائم جدی و شدید تری نیز شود. برای مثال می توان شاهد عفونت در دندان ها باشیم که در این صورت علائم عفونت نیز به صورت زیر می باشد:

• ایجاد دردهای جدی در دندان
  • درد لثه
  • گوش درد
  • ورم غدد در گردن و دردناک بودن آنها
  • حساسیت شدید تر نسبت به سرما و گرما
  • ایجاد بوی بد در دهان

لکه های سفید روی دندان کودکان نشانه چیست؟

تعداد دندان‌های شیری نوزادان

تشخیص علائم پوسیدگی دندان شیری