چگونگی آسیب به دندان توسط پستانک

چگونگی آسیب به دندان توسط پستانک | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی چگونگی آسیب به دندان توسط پستانک

در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان چگونگی آسیب به دندان توسط پستانک را مورد بررسی قرار می دهیم. فاکتورهای

دهانه ی پستانک:

دهانه ی پستانک می‌تواند چند شکل داشته باشد، اما یکی از رایج‌ترین آن‌ها چیزی است که به آن Open bite» » می‌گویند. این جایی است که دندان های بالا و پایین دیگر در قسمت جلو به هم نمی رسند. همچنین ممکن است باعث ناهماهنگی های مختلف، مانند بیرون زدگی دندان های جلویی یا کراس بایت شود.

مشکلات رشد فک:

رشد نادرست دندان ها می تواند منجر به مشکلات بیشتر فک شود. برای مثال، کودک مبتلا به کراس بایت ممکن است متوجه شود که فک‌هایش به یک طرف جابه‌جا می‌شود که با بزرگ‌تر شدن، فرم دهان را کج می‌کند.

مشکلات گفتاری:

انسان ها برای صحبت صحیح به دندان های خود نیاز دارند، بچه ها بیشتر. رشد صحیح دندان ها می تواند به توانایی آنها در یادگیری زبان و صحبت کردن، کمک کند. تغییراتی که در دهان به دلیل استفاده طولانی مدت از پستانک ایجاد می‌شود، می‌تواند نحوه صحبت کردن آنها را تغییر دهد (از مشکلات جزئی مانند نوک زبان حرف زدن گرفته تا مشکلات بزرگ‌تر مانند ایجاد صداهای خاص).

دلایل بوی بد دهان کودک | دندانپزشک کودکان اصفهان

پوسیدگی دندان:

در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین استفاده از پستانک و پوسیدگی دندان وجود ندارد، زمانی که پستانک با شکر یا شربت پوشانده شود، استفاده از آن می تواند به پوسیدگی کمک کند. ما می دانیم که پوشاندن یک پستانک با شکر برای جذاب تر کردن آن توصیه بسیار رایجی است، اما شکر از باکتری های موجود در دهان تغذیه می کند و می تواند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را دامن بزند. اگر شکر روی یک پستانک برای مدت طولانی در دهان کودک قرار گیرد (مثلا یک شب تا صبح) محیط مناسبی برای تغذیه و رشد باکتری ها مهیا می شود.

تنفس دهانی:

کودکانی که برای مدت طولانی از پستانک استفاده می کنند، بیشتر از طریق بینی تنفس می کنند. این یکی دیگر از خطرات بیماری لثه است، زیرا تنفس دهانی طولانی مدت می تواند بزاق دهان را (که بدن ما برای تمیز کردن خود و مبارزه با باکتری ها از آن استفاده می کند) خشک کند.

عفونت گوش:

مطالعات نشان می دهد که استفاده از پستانک ممکن است منجر به افزایش خطر عفونت گوش میانی شود. طبق گزارشی میزان عفونت گوش در کودکانی که از پستانک استفاده نمی‌کردند در مقایسه با کودکانی که استفاده می‌کردند، ۲۹ درصد کمتر بوده است.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

ترمیم دندان های شیری کودکان

ویژگی‌های ترمیم همرنگ دندان کودکان و معایب آن

انتخاب زمان مناسب نصب بریس ارتودنسی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *