پیشگیری از عصب کشی دندان

پیشگیری از عصب کشی دندان | دندانپزشک کودکان اصفهان

روشهای پیشگیری از پوسیدگی دندان و عصب کشی دندان

به سلامت دندان کودک خود اهمیت دهید . برای پیشگیری از عصب کشی دندان شیری فرزند خود اقدامات زیر را انجام دهید . در این مطلب از سایت دکتر اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان به بررسی آنها می پردازیم.

با استفاده از این اقدامات می توانید روند پوسیدگی را کند تر کنید تا عصب دندان درگیر نشود :

بهداشت دهان و دندان :

به کودک خود یاد بدهید مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کند .

فیشور سیلانت :

با استفاده از فیشور سیلانت کردن دندان کودک خود می توانید شیار های دندان های دائمی دندان او را با مواد مخصوص پر کنید تا از تجمع غذا بر روی آن جلوگیری کنید .

فلوراید :

حتما به کودک خود یاد دهید علاوه بر مسواک ، مرتب دندان های خود را با فلوراید بشوید زیرا فلوراید نقش تأثیر گذاری در پیشگیری از پوسیدگی دندان دارد .
در هنگام مراجعه به دندان پزشکی سعی کنید استرس نداشته نباشید زیرا این استرس به صورت طبیعی به فرزند نیز منتقل می شود علاوه بر آن سعی کنید کودک گرسنه نباشد یا پرخوری نکرده باشد هم چنین استراحت کافی کرده باشد زیرا عدم استراحت کافی باعث افزایش استرس کودک می شود .

بسیاری از والدین هنگام مراجعه به دندان پزشک به جای فرزندخود جواب می دهند و اجازه نمی دهند پزشک با کودک ارتباط برقرار کند . اجازه بدهید فرزندتان خود صحبت کند و با کودک ارتباط برقرار کند اگر کار درمان دندانپزشکی خود را در یک مرکز تخصصی انجام دهید، به طور قطع دندانپزشک معالج کودک شما می‌داند که چگونه با کودک شما ارتباط برقرار کند و او را برای انجام عمل درمان ریشه (عصب کشی)آماده سازد.

 صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان

برخی از والدین با شنیدن واژه عصب کشی استرس می گیرند و تصور می کنند کار حادی قرار است صورت گیرد برای آرام تر کردن فضا و کاهش استرس بهتر است از واژه ترمیم ریشه استفاده کنید .

عصب کشی و پر کردن دندان به تشخیص پزشک می تواند در یک جلسه انجام گیرد و هیچ مانعی وجود ندارد . عصب کشی دندان های شیری راحت تر از دندان های دائمی است اما هرچه کودک همکاری بیشتری داشته باشد زودتر تمام می شود .

در اغلب موارد عصب کشی دندان به تشخیص پزشک تنها در یک جلسه انجام می گیرد اما اگر شدت التهابات دندان گسترده باشد ممکن است کودک به تعداد جلسات بیشتری احتیاج پیدا کند . تشخیص تعداد جلسات درمان بر عهده پزشک متخصص است .

عصب‌کشی دندان کودکان یک روش درمان موثر و بی‌خطر برای متوقف کردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌های آسیب‌دیده به خاطر پوسیدگی یا سایر مشکلات احتمالی مانند آن است.

دلایل عصب کشی دندان شیری | دندانپزشک کودکان اصفهان

چقدر طول می‌کشد تا پوسیدگی سطحی دندان شیری به عصب برسد؟

به طور قطع نمی توان این موضوع را پیش بینی کرد زیرا به عوامل متعددی نظیر وضعیت بهداشت دهان ، تغذیه ، محل پوسیدگی دندان بستگی دارد . اگر پوسیدگی بین دندان های شیری باشد عصب های دندان را سریع تر درگیر می کند .

 


مطالعه بیشتر:

سن مناسب انجام فلوراید تراپی

علل ریزش یا زود افتادن دندان شیری

علل و علائم لب پر شدن دندان شیری

2 thoughts on “پیشگیری از عصب کشی دندان

  1. پیش دکتر اخلاقی برای سلامت دندان های شیری دخترم هم سیلانت تراپی و هم فلورایدتراپی انجام دادیم . خیلی زحمت کشیدند . کارشون باحوصله انجام می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *