علل اصلی دندان درد کودکان

علل اصلی دندان درد کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی علل اصلی دندان درد کودکان

در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان علل اصلی دندان درد کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم. در درد دندان کودکان می تواند به وجود دلایل زیر رخ دهد:

وجود پوسیدگی دندان:

یکی از شایع ترین دلایلی که می تواند باعث ایجاد دندان درد در کودکان شود پوسیدگی دندان می باشد. اگر در زمان مناسب کودک خود را نزد دندان پزشک نبرید ممکن است پوسیدگی دندان بسیار گسترده شود و به پالپ دندان برسد. در مراحل اولیه پوسیدگی دندان کودک درد را احساس نمی کند. تنها زمانی درد را احساس می کند که پوسیدگی به پالب دندان برسد. پالب دندان بخشی از دندان می باشد که عصب و رگ ها در آن قرار دارند. این اتفاق کودک را دچار دردی نبض‌دار می‌کند که حتی می‌تواند خواب را مختل کند.

داشتن دندان نهفته:

وجود دندان نهفته موجود در لثه می تواند باعث بروز درد دندان در کودکان شود. به صورت کلی دندان‌های عقبی دچار نهفتگی می شوند. اما دندان‌های جلو و کناری بسیار کم پیش می آید که نهفته شوند. اگر دندان نهفته در زمان مناسب درمان نشود ممکن باعث بروز عفونت و درد شود. حتی ممکن است نیاز به جراحی برای بیرون آوردن دندان شود.

روش های درمان دندان درد کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

بروز عفونت دندان یا آبسه:

زمانی دندان کودک دچار آبسه می شود که چرک دندان در یک جا تجمع پیدا کند. چرک دندان می تواند ناشی از عفونت در لثه و یا دندان و یا استخوانی که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارد باشد. به عفونت تجمع شده در دندان آبسه می گویند. آبسه ممکن است خود را به شکل یک برآمدگی قرمز و متورم در نزدیکی یا کنار دندان نشان دهد. وجود آبسه در دهان بسیار دردناک می باشد. در این زمان باید کودک را نزد دندانپزشک ببرید زیرا آبسه‌ها خود به خود از بین نمی رود. قابل ذکر می باشد آبسه ممکن است باعث سرایت عفونت به سایر قسمت‌های بدن و ایجاد بیماری شود.

اشتباه مسواک زدن:

یکی از دلایلی که در کودکان می تواند باعث دندان درد شود اشتباه مسواک زدن کودکان می باشد. زمانی که کودک و یا والدین خشن مسواک بزنند باعث از بین بردن مینای دندان، ملتهب کردن لثه‌ها یا آسیب رساندن به آنها می شوند. والدین باید به کودکان خود نحوه صحیح مسواک زدن را آموزش دهند. حتی می توانند در این زمینه از دندانپزشک کمک بگیرند.

گیر کردن غذا بین دندان‌ها:

یکی دیگر از شایع ترین مواردی که می تواند منجر به دندان درد در کودکان شود گیر کردن غذا در بین دندان ها می باشد. گیر کردن غذا بین دندان ها می تواند باعث تحریک لثه شود. کودکان در این شرایط می توانند از نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن استفاده کنند.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

چگونگی آسیب به دندان توسط پستانک

علل کج شدن دندان در کودکان