انواع بریسهای ارتودنسی برای کودکان

انواع بریسهای ارتودنسی برای کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی انواع بریسهای ارتودنسی برای کودکان

در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان انواع بریسهای ارتودنسی برای کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم.

بریس ارتودنسی فلزی

ارتودنسی فلزی را می توان رایج ترین انوع بریس مورد استفاده توسط ارتودنتیست ها دانست. از این نوع ارتودنسی بیشتر برای کودکان و بزرگسالان استفاده می شود. این مدل ارتودنسی از جنس فلز بوده که در مقایسه با سایر مدل ها کوچکتر و ارزان تر می باشند. استفاده از بریس ارتودنسی فلزی باعث جذاب تر دیده شدن لبخند کودکتان خواهد شد.

بریس ارتودنسی سرامیکی

ظاهرارتودنسی سرامیکی به مانند ارتودنسی فلزی بوده اما از یک سری تفاوت های قابل توجهی برخوردار می باشند. این مدل بریس ها، ظاهر شفاف و نسبتا نامرئی داشته و در صورت لبخند زدن کمتر به چشم خواهند آمد. با استفاده از ارتودنسی سرامیکی دیگر نگران ظاهر لبخند فرزندتان نخواهید بود.

بریس ارتودنسی زبانی (پشت دندانی)

بریس های زبانی از لحاظ شکل ظاهری به مانند مدل های سرامیکی و فلزی می باشند. اما با این تفاوت که این مدل بریس ها پشت دندان قرار می گیرند. بریس های زبانی به دلیل اینکه پشت دندان قرار می گیرند نمی توان هیچ گونه سیم یا براکتی را بر روی دندان ها مشاهده نمود.

انتخاب زمان مناسب نصب بریس ارتودنسی کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بریس سلف لیگیت (خود تنظیم شونده)

ارتودنسی سلف لیگیت یا دیمون، یک نوع بریس ارتودنسی می باشد که از قابلیت ارتجاعی برخوردار است. این مدل بریس ها از یک سیستم خود تنظیم شونده جهت اتصال آرچ وایر (سیم ارتودنسی) به براکت ها استفاده می کنند. یکی از مهمترین ویژگی های بریس سلف لیگیت، حرکت آزادانه و تدریجی دندان ها به سمت موقعیت درست خود می باشد. همین امر باعث کاهش فشارهای وارده به سطح دندان می شود.

بریس تراز کننده شفاف

ارتودنسی شفاف به آن دسته از افرادی که نمی توانند از بریس های فلزی استفاده نمایند، پیشنهاد می شود. این نوع ارتودنسی کاملا جدید بوده و جذابیت بیشتری را به دلیل نامرئی بودن آن برای فرد ایجاد می کند. از بریس های تراز کننده شفاف نمی توان برای همه انواع مشکلات ارتودنسی کودکان استفاده نمود.

بریس های اینویزیلاین (Invisalign)

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی یکی دیگر از روش های درمان ارتودنسی می باشد که می توان از آنها جهت صاف و مرتب کردن دندان ها استفاده نمود. این مدل بریس، شفاف می باشد و بعد از مدتی دندان ها را به جایگاه درست خود هدایت خواهد کرد. ناگفته نماند که انتخاب هر کدام از این درمان ها به وضعیت دندان کودک و نظر ارتودنتیست بستگی دارد.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

انواع مختلف روکش دندان شیری

راه های قطع خونریزی بعد از کشیدن دندان

دلایل خرابی زودهنگام دندان های کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *