پر کردن و ترمیم دندان کودکان به چه صورت است؟

پر کردن و ترمیم دندان کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

پر کردن و ترمیم دندان کودکان به چه صورت است؟

پر کردن و ترمیم دندان کودکان

در طی جلسه‌ی معاینه، برای آشکار کردن پلاک‌های دندانی و نقاط پوسیدگی دندان‌ها از تصاویر اشعه‌ی ایکس استفاده می‌کنند و توسط تجهیزات معاینه، تمامی دندان‌ها را تک به تک مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورتی که میزان پوسیدگی دندان خیلی پیشرفته و شدید نباشد، می‌توان آن را با پرکردن ترمیم نمود و در غیر این صورت، دندان‌ها احتمالا نیاز به درمان عصب‌کشی خواهند داشت.

پرکردن و ترمیم پوسیدگی دندان‌های شیری کودکان نه‌ تنها از گسترش عفونت پیشگیری می‌کند بلکه موجب می‌شود دندان‌های دائمی در شرایطی سالم رشد کرده و در نهایت زمینه گفتار طبیعی و تغذیه مناسب کودک فراهم شود.

عدم پیگیری و درمان پوسیدگی دندان صرف نظر از این‌ که موجب تحمل درد طاقت فرسایی می‌شود می‌تواند منجربه عوارض جانبی ناخواسته‌ نظیر حواس پرتی ناشی از درد در کلاس درس و یا بی‌خوابی در طول شب‌ها شود. در صورت مشاهده علائم پوسیدگی دندان در کودک خود به متخصص دندانپزشک اطفال مراجعه کنید تا پس از بررسی وضعیت دندان کودک شما درمان های مورد نیاز را برای کودک انجام دهد.

پر کردن و ترمیم دندان کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |

اگر کودک شما از دندان درد شکایت کرد هر چه زودتر او را برای معاینه نزد دندانپزشک اطفال ببرید. چون ممکن است دندان‌هایش دچار پوسیدگی شده باشد. تشخیص به موقع و زود هنگام پوسیدگی دندان به حفظ سلامت دندان شیری کودک شما کمک می‌کند و از پیشرفت پوسیدگی و وارد شدن عفونت به ریشه جلوگیری می‌کند.

برای ترمیم کردن دندان‌ها معمولا پروسه‌ای به نام پر کردن دندان انجام می‌شود. با پر کردن دندان، سعی می‌شود که فرم و شکل دندان به حالت اولیه بازگردد و دندان مجددا کارایی قبلی خود را داشته باشد.

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند پر کردن دندان‌های شیری و دائمی کودکان ضرورت داشته باشد:

1. پوسیدگی و خرابی دندان
  2. آسیب یا ضربه خورن دندان‌ها که منجر به شکستن یا ترک خوردن دندان می‌شود.
  3. وجود نقایصی در شکل‌گیری یا رشد دندان‌ها که باعث می‌شود دندان‌ها کوچک شوند و یا شکل و فرم آن‌ها نامنظم باشد.
  4. عصب‌کشی دندان‌ها و درمان ریشه .
  5. پالپوتومی (برداشتن قسمتی از ریشه‌ی دندان) .
  6. تغییر رنگ و لک شدن دندان‌ها

مطالب پیشنهادی: