دلایل عصب کشی دندان شیری کودکان

دلایل عصب کشی دندان شیری کودکان | متخصص تغذیه اصفهان

بررسی دلایل عصب کشی دندان شیری کودکان

اگر دندانپزشک کودک شما درمان ریشه در کودکان را پیشنهاد کرده است، ممکن است دلیل آن را از آنها بپرسید. از آنجایی که دندان های شیری کودک شما در نهایت خود به خود می ریزند، ممکن است تعجب کنید که چرا باید دندانی را که می افتد نگه دارید. در ادامه این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان  دلایل عصب کشی دندان شیری کودکان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در واقع، حفظ دندان های کودک می تواند به اندازه دندان های بزرگسالان مهم باشد. از دست دادن زودهنگام دندان های شیری می تواند در جویدن، صحبت کردن و از همه مهمتر رشد دندان های دائمی اختلال ایجاد کند. بسیاری از مردم تصور می کنند که کشیدن عصب در دندان کودکان غیرضروری و غیر منطقی است زیرا دندان شیری ریشه و عصب ندارد، اما این تصور اشتباهی است و تمام جنبه های دندان دائمی در دندان شیری در معرض عصب کشی و ترمیم دندان شیری است. کودکان به دندان های دائمی نیاز دارند. در این روش دندانپزشک به جای کشیدن دندان به درمان آن می پردازد.

چگونگی عصب کشی دندان شیری کودکان

یکی از رایج ترین روش های درمان عصب در کودکان، عصب کشی دندان کودکان است که در حین عصب کشی دندان شیری کودکان قسمت آسیب دیده دندان برداشته شده و قسمت باقی مانده با مواد دارویی دیگر پر می شود. انجام این کار برای جلوگیری از عفونت دندان کودکی بسیار مهم است. عصب کشی دندان کودک مانند دندان دائمی قطعا نیاز به عکس رادیوگرافی دارد، پس از دیدن عکس توسط دندانپزشک، دندان مورد نظر بی حس می شود و حفره ها برداشته می شود

اگر عفونت محدود به عاج دندان باشد، پس از برداشتن عصب عاج دندان، خمیر مخصوصی در داخل دندان گذاشته می شود و سپس دندان شیری ثابت و پوشانده می شود، اما اگر والدین کودک دیر اقدام به درمان کودک خود کنند، التهاب ریشه دندان را درگیر میکند و باید عصب ریشه دندان با ابزار خاصی خاج شود. پس از آن داخل ریشه و عاج دندان شیری با خمیرهای مخصوص پر می شود و دندان شیری ترمیم یا بسته می شود.تعداد جلسات لازم برای عصب کشی دندان شیری کودکان بستگی به تشخیص دندانپزشک اطفال دارد که با بررسی عکس رادیو گرافی تعیین می شود. در اغلب موارد کشیدن دندان در کودکان در یک جلسه قابل انجام است اما اگر التهاب دندان گسترده باشد باید از جلسات بیشتری برای درمان مراجعه کنید.

چگونگی انجام جرم گیری دندان کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

علل عصب کشی دندان شیری کودکان

هر دندان شیری فضایی را برای دندان های دائمی که در پشت خود می آیند نگه می دارد و همه دندان ها به طور همزمان نمی افتند. اگر شکاف خیلی زود ایجاد شود، دندان‌های باقی‌مانده برای پر کردن آن موقعیت خود را تغییر می‌دهند. و این می تواند روی هماهنگی نهایی دندان های دائمی تاثیر بگذارد. همچنین ممکن است برای دندان دائمی فرسوده که پالپ آسیب دیده است، عصب کشی ریشه توصیه شود.

ویژگی کودکان نیازمند به عصب کشی و درمان ریشه دندان

در صورت وجود علائم زیر در کودکان، درمان ریشه دندان لازم است:

• تشکیل آبسه دندانی
  • عفونت دندان شیری
  • دندان های کودکان به گرما و سرما حساس هستند
  • احساس درد هنگام لمس دندان
  • احساس درد هنگام لمس دندان های کودک
  • پوسیدگی دندان های کودکان
  • شکستگی دندان های کودکان

برداشتن دندان های کودکان به دلیل عفونت می تواند بسیاری از والدین را نگران کند. اما باید بگوییم دندانپزشک زمانی از بیهوشی استفاده می کند که کودک با او همکاری نمی کند و حرکت دندان ها به سختی انجام می شود و دردناک است، بنابراین جای نگرانی نیست.

مقایسه پالپکتومی با پالپوتومی

مزایا و معایب اسنپ آن اسمایل