ترک عادات نامطلوب دهانی – دندانی کودکان

ترک عادات نامطلوب دهانی – دندانی کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

راه های ترک عادات نامطلوب دهانی – دندانی کودکان

شایان ذکر است؛ بعضی کودکان برای جلب توجه به این کار ادامه می دهند. بدیهی است تذکر غیر مستقیم و نیز سرگرم کردن کودک با بازی مورد علاقه اش و یا تشویق به میل کردن خوراکی های سالم و… از جمله راهکارهای مناسب جهت از بین بردن این عادات ناپسند است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان ترک عادات نامطلوب دهانی – دندانی کودکان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لطفا دقت کنید که هرگز به صورت مستقیم به کودک تذکر ندهید. چراکه، نه تنها وی را لجبازتر می کنید بلکه او را به هدف خود که جلب توجه از سوی شما بوده نیز، می رسانید. همچنین در صورت تداوم این عادت ها، هرگز کودک را تنبیه و یا سرزنش نکنید. بلکه راهکار های مناسب را از دندانپزشک اطفال و در صورت لزوم، از روانپزشک کودکان دریافت نمایید.

عوارض عادات نامطلوب دهانی کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

جویدن ناخن در کودکان

ناخن جویدن یکی از عادت های اشتباه و رایج در کودکان است که به غیر از ایجاد ظاهر ناخوشایند ناخن های کودک، به دندان های وی نیز آسیب رسانده و همچنین باعث ورود آلودگی ها به سیستم گوارشی می شود. لازم به ذکر است که تذکر دادن های مکرر و مستقیم به کودک در خصوص جویدن ناخن، فقط او را لجبازتر می کند. در این مواقع بهتر است ذهن کودک را بصورت غیرمستقیم مثل تشویق وی برای انجام بازی یا دعوت برای میل کردن خوراکی مورد علاقه اش و … منحرف سازید.

صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان

دندان قروچه در کودکان

فشار دادن دندان ها، ساییدن و یا کوبیدن دندان ها به هم را به عنوان دندان قروچه می شناسیم. که متاسفانه به دلایل مختلفی اعم از بازی های کامپیوتری خشن، استرس های کودکان و … هر روز به تعداد این بیماران افزوده می شود. این امر می تواند در خواب و یا بیداری رخ داده و باعث شکستن دندان ها، سایش شدید، ایجاد ترک در تاج یا ریشه ی دندان ها، شکستن ترمیم دندان ها، التهابات لثه ای و ایجاد مشکلات جبران ناپذیر مفصل گیجگاهی- فکی و .. شود. با مراجعه به دندانپزشک اطفال می توانید از راهکارهای مناسب جهت درمان دندان قروچه و نیز در صورت نیاز دریافت night guard جهت جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از آن، بهرمند شوید.


مطالعه بیشتر:

انواع روکش برای ترمیم‌ دندان‌ شیری

کاربرد انواع کف بندی دندان

علل و علائم برفک دهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *