نکات مهم در آماده سازی کودکان برای ارتودنسی

نکات مهم در آماده سازی کودکان برای ارتودنسی | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی نکات مهم در آماده سازی کودکان برای ارتودنسی

برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر می کنند همه کودکان از مراجعه به دندانپزشکی واهمه دارند، حدودا ۷۰ درصد از کودکان اعلام کرده اند که ملاقات با دندانپزشک را دوست دارند. با این حال، اگر فرزند شما در شرایطی است که باید تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرد، احتمالاً نسبت به این موضوع کمی نگران است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان نکات مهم در آماده سازی کودکان برای ارتودنسی  را مورد بررسی قرار می دهیم.

آمارها نشان می دهد که حدود ۵ میلیون آمریکایی که بیشتر آنها افراد زیر ۱۸ سال هستند، دارای سیم کشی دندان بوده و تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند. این درمان ممکن است برای کودکان کمی ترسناک باشد، بنابراین اگر قصد دارید نگرانی های کودک خود را در این زمینه کاهش دهید، باید کودکان خود را برای سیم کشی دندان و ملاقات با یک متخصص ارتودنسی آماده کنید.

صحبت با فرزندتان در مورد مراحل ارتودنسی

زمانیکه با فرزندتان در مورد مراحل درمان ارتودنسی صحبت می کنید، در حقیقت، کودک خود را در جریان پروسه درمان قرار داده و به آماده سازی کودکان برای ارتودنسی کمک می کنید. در مورد چیزهایی که فرزندتان می خواهد، از او سوال بپرسید. بطور مثال، پرسیدن سوالاتی در مورد “رنگ مورد علاقه آنها” یا ” آیا می دانند که چرا به سیم کشی دندان نیاز دارند؟” به آنها در کمتر شدن ترسشان کمک می کند. علاوه بر این به فرزندتان اجازه دهید در مورد روش درمان، سوالات خود را از شما بپرسد. به فرزندتان اطمینان دهید که می تواند در مورد هر چیزی از متخصص ارتودنسی سوال بپرسد.

در درمان ارتودنسی، اغلب از بریس های فلزی برای ارتودنسی بزرگسالان و همچنین کودکان استفاده می شود. یکی از راه های آماده سازی کودک برای ارتودنسی این است که کودک شما دلیل استفاده از بریس های فلزی را بداند. برای او توضیح دهید که استفاده از بریس فلزی، قابل اعتماد‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای یکپارچه کردن دندان ها است.

انواع بریسهای ارتودنسی برای کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

ایجاد انتظارات اساسی از درمان ارتودنسی کودک

مطمئن شوید که کودک شما می داند که از درمان ارتودنسی چه انتظاری دارد. اگر کودک شما قبل از این نوع درمان، مدت زیادی را در مطب دندانپزشک سپری نکرده، باید به او اطمینان دهید که نصب بریس ها، یک روش استاندارد برای درمان بوده و جای نگرانی نیست. به کودک خود یادآوری کنید که این روش درمان دردناک نخواهد بود. همچنین، برای او توضیح دهید که ممکن است تا چند روز بعد از درمان، احساس ناراحتی کند، اما پس از مدتی این احساس از بین می رود.

مصرف غذاهای نرم

پس از نصب بریس ها، خوردن غذاهای سفت و جویدنی دشوار است. به همین دلیل، توصیه می شود که کودکان از غذاهای نرم استفاده کنند. مواد غذایی مانند پاستا، بستنی، پوره سیب زمینی، سوپ، برنج، موز، ماست و دیگر غذاهای سرد پس از ارتودنسی پیشنهاد می شوند. بهتر است قبل از شروع درمان، از وجود این مواد غذایی در یخچال خود مطمئن شوید تا بتوانید پس از درمان، زمان بیشتری را با کودک سپری کنید.

خرید موم ارتودنسی

چند هفته پس از نصب بریس ‌ها، ممکن است کودک شما دچار سوزش خفیف یا زخم های دهانی شود. این سوزش، با گذشت زمان از بین می رود و استفاده از موم ارتودنسی، این درد را کاهش می دهد. این موم، در اطراف براکت ها یک لایه محافظ تشکیل داده و از برخورد بریس با دهان جلوگیری می کند. اغلب، دندانپزشک، موم ارتودنسی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

تاکید بر نکات مثبت

برای یک کودک، چند سال، می تواند اندازه یک عمر به نظر برسد. در نتیجه، توضیحِ نکات مثبت استفاده از سیم کشی دندان، برای کودک بسیار اهمیت دارد. با تشویق کودک به خیال پردازی در مورد شکل دندان هایش پس از برداشتن بریس ها، او را برای این درمان آماده کنید. تصاویری از افراد معروف که از بریس استفاده کرده اند (مانند عکس های گوئن استفانی و شاهزاده ویلیام) را همراه با ارتودنسی و پس از برداشتن بریس ها، به فرزند خود نشان دهید.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

زمان کشیدن دندان لق کودک

اهمیت محافظت از دندان‌های شیری

مقایسه فلوراید خمیر دندان و فلوراید تراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *