نکات مراقبتی پس از عصب کشی دندان اطفال

نکات مراقبتی پس از عصب کشی دندان اطفال | دندانپزشک کودکان اصفهان

نکات مراقبتی پس از عصب کشی دندان اطفال

در ادامه این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان نکات مراقبتی پس از عصب کشی دندان اطفال را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

• دندانپزشکان اطفال به والدین توصیه می کنند تا نیم ساعت پس از انجام عمل های دندانپزشکی از غذا دادن به کودکان خودداری کنند.
  • کودکانی که تحت عمل های دندانپزشکی قرار گرفته اند باید به مدت ۲۴ ساعت از خوردن غذاهای جامد اجتناب کنند.
  • والدین باید مراقب باشند که در اثر بی حسی به لب و دهان کودکان آسیبی وارد نشود.
  • احساس درد بعد از کشیدن دندان، طبیعی است که در صورت نیاز دندانپزشک اطفال مسکن تجویز می کند.
  • بروز حساسیت عاج دندان مدتی پس از عصب کشی طبیعی است و جای نگرانی نیست. زیرا به تدریج و به مرور زمان حل خواهد شد.
  • مسواک زدن دندان ها بعد از عصب کشی بسیار مهم است و به کودکان توصیه می شود حداقل دو بار در روز مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. لازم به ذکر است که مسواک باید به آرامی مسواک زده شود تا از التهاب و عفونت اطراف لثه دندان درمان شده جلوگیری شود.
  • توصیه می شود که کودکان مدتی پس از برداشتن عصب از طرف دیگر دهان برای غذا خوردن استفاده کنند.
  • کودکان باید تا مدتی پس از کشیدن دندان از خوردن غذاهای شیرین و چسبناک پرهیز کنند. از جویدن آدامس، شکلات، شیرینی و غیره خودداری کنید.
  • استفاده از محلول آب نمک، تورم و درد ناشی از پوسیدگی دندان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین استفاده از این محلول ها را فراموش نکنید.
  • فشار دادن دندان ها می تواند تاثیر غیرقابل برگشتی روی دندان ها داشته باشد. از این رو توصیه می شود کودکان را از این کار منع کنید.

علل ضرورت چکاپ های منظم دندانپزشکی | دندانپزشک کودکان اصفهان

اهمیت عصب کشی دندان شیری کودکان

از آنجایی که دندان های جلویی پس از مصرف شیر (به خصوص شیر در شب) پوسیده و دردناک می شوند، در صورت لزوم درمان و پیشگیری از دندان های شیری ضروری است. زیرا تنها اقدامات به موقع دندان می تواند از مشکلات دندانی مانند عفونت و در نهایت از دست دادن زودرس دندان های شیری (به ویژه دندان های جلویی) در کودکان جلوگیری کند.

علاوه بر این، اگر بهداشت دندان‌های پشتی یا دندان‌های آسیاب کودک به شدت رعایت نشوند، این دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می گیردند. و مینای دندان‌های شیری بسیار ضعیف و نازک است، زیرا مینای دندان‌های دائمی ضعیف‌تر است. دارد؛ پوسیدگی تشکیل شده خیلی سریع از سد محافظ مینای دندان عبور کرده و به داخل دندان نفوذ می کند. اگر این پوسیدگی دندان به موقع تشخیص داده نشود و درمان ها و درمان های لازم انجام نشود متاسفانه عصب دندان نیز درگیر می شود.

نکات قابل توجه پیش از عصب کشی دندان در کودکان

قبل از اینکه دندانپزشک تصمیم نهایی را برای برداشتن عصب از دندان کودک شما بگیرد، باید موارد زیر را بررسی کند تا مشخص شود که آیا نیاز به درمان ریشه دندان یا کشیدن دندان شیری دارد یا خیر.

• سن کودک
  • وضعیت دندان آسیب دیده