نکاتی برای ترغیب کودکان به کشیدن نخ دندان

نکاتی برای ترغیب کودکان به کشیدن نخ دندان | دکتر نجمه اخلاقی | دندانپزشک کودکان اصفهان

بررسی نکاتی برای ترغیب کودکان به کشیدن نخ دندان

دندانپزشک کودک می‌تواند نکات خوبی در مورد ترغیب کودک به نخ دندان کشاندن به شما بیاموزد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان نکاتی برای ترغیب کودکان به کشیدن نخ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • اجازه دهید فرزندتان نخ دندان خود را انتخاب کند.
  • از نخ دندان نرم استفاده کنید که به لثه‌های کودک آسیبی نرساند.
  • اگر کودک شما نخ دندان کشیدن را یاد گرفت، با یک جایزه غیرغذایی به او پاداش دهید.
  • پیشنهاد می‌کنیم، یک نمودار خانوادگی داشته باشید و آمار نخ دندان کشیدن را با هم مقایسه کنید تا نخ دندان کشیدن را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل کنید. در پایان هفته با یک وعده غذایی سالم جشن بگیرید.

به کودکان توضیح دهید که استفاده از نخ دندان می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند، بنابراین به این معنی است که کمتر نیاز به مراجعه به دندانپزشک خواهید داشت. به کودکان بزرگتر یادآوری کنید که استفاده از نخ دندان برای جلوگیری از بوی بد دهان مهم است.

اهمیت نخ دندان کشیدن برای کودکان | دکتر فرنوش پیکانپور | بهترین دندانپزشک کودک اصفهان

نکات مراقبتی برای نخ دندان کشیدن کودکان نوپا

برای حفظ بهداشت دهان و دندان کودک، لازم است که نخ دندان کشیدن را از زمانی که کودک نوپا است آغاز کنید. البته اگر کودک شما از نخ دندان کشیدن هیجان زده نمی‌شود، می‌تواند دردسرساز باشد. بنابراین سعی کنید با استفاده از ایده‌های زیر، نخ کشیدن دندان را برای کودک هیجان انگیز و جذاب کنید.

انتخاب نخ دندان

بهتر است نخ دندان را کودک انتخاب کرده تا برای او هیجان داشته باشد. نخ دندان‌های طعم دار مانند طعم شکلاتی، نعنایی، نارگیلی، هندوانه و… همگی انتخاب خوبی برای کودک شما هستند.

استفاده از نخ‌ دندان رنگی

استفاده از نخ‌های رنگی می‌تواند برای کودک نوپا جذاب باشد. از آنجایی که نخ دندان‌های رنگی برای کودک سرگرم کننده است، بنابراین شما می‌توانید نخ‌های رنگی را به دست کودک داده و خود از نخ دندان بهداشتی برای نخ کشیدن دندان‌های او استفاده کنید. فراموش نکنید که شما باید خود دندان‌های کودکتان را نخ دندان بکشید و کودک نوپای شما مهارت لازم برای نخ کشیدن دندان‌های خود به تنهایی را ندارد.

همراهی توسط بزرگتر

از یک خواهر یا برادر بزرگتر بخواهید که برای کودک نوپای شما نخ دندان بکشد یا همزمان با نخ دندان کشیدن شما برای کودک آن‌ها نیز اقدام به کشیدن نخ دندان کنند. کودکان نوپا معمولاً وقتی می‌بینند که دوستان یا خواهر و برادرهای بزرگتر خود را درگیر اقدامات بهداشت دهان و دندان می‌کنند، هیجان زده شده و آن را می‌پذیرند.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

پیشگیری و درمان سندرم شیشه شیر

علل و عوارض دندان اضافه در کودکان

پیشگیری از سیاه شدن دندان کودک با قطره آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *