نظرات مراجعین عزیز راجع به دکتر نجمه اخلاقی

نظرات مراجعین عزیز راجع به دکتر نجمه اخلاقی | دندانپزشک کودکان اصفهان

نظرات مراجعین عزیز راجع به دکتر نجمه اخلاقی

در این تصویر میتوانید نظرات مراجعین عزیز راجع به دندانپزشک کودکان اصفهان را مشاهده کنید. خوشحال می شویم شما نیز نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

|اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان|

 


خدمت قابل ارائه در مطب : ترمیم های پیشگیری

با توجه به علاقه زیاد کودکان به مصرف مواد قندی بهتر است برای پیشگیری از پوسیدگی دندانها، برای کودکان مسواک زده شود و به او مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را بیاموزند و در صورت مشاهده علائم پوسیدگی در دندان ها جهت پیشگیری از عفونت و ایجاد آبسه و کشیده شدن دندان هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه شود تا آن را ترمیم نمایند و در صورتی که پوسیدگی عمیق باشد ولی هنوز آبسه و عفونت ایجاد نشده باشد عصب کشی دندان شیری ( پالپوتومی ) با خارج کردن عصب آن و ترمیم دندان انجام می شود.

ترمیم دندان های شیری باعث ماندگاری آن حتی برای چند سال و کمک به جویدن و هضم غذا و در نهایت رشد کودک و باعث رویش منظم و مرتب دندان دائمی و زیبایی کودک در آینده می شود.
فلوراید تراپی
فلوراید تراپی روشی برای مقاوم کردن دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنهاست که با استفاده از ژلهای خوش طعم فلوراید و بر روی دندانهای آسیای شیری و دندانهای دائمی تازه رویش یافته انجام می شود.
علاوه بر آن استفاده از دهانشویه فلوراید در کودکان بالای ۶ سال به صورت هفته ای۲ یا ۳ بار می تواند کمک بسیار مؤثری در سالم ماندن دندانها نماید.

ترمیم های همرنگ دندان

پرکردن و ترمیم دندان های پوسیده با استفاده از مواد همرنگ دندان بیشتر مورد توجه مراجعین است.

زیرا این ماده شباهت زیادی به دندان ها دارد و در نتیجه ترمیم دندانها برای دیگران قابل تشخیص نیست. همین مزیت موجب محبوبیت مواد همرنگ یا همان کامپوزیت ها برای بیماران شده است.ماده رزین کامپوزیت دندان از پلاستیک و ذرات شیشه ای ریز تهیه می‎شود و میزان ماندگاری آن حداقل ۵ سال تخمین زده شده است.

اما این میزان به مراقبت های بیمار و رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین مهارت دندانپزشک در ترمیم دندان بستگی دارد. مواد کامپوزیت نسبت به آمالگام استحکام و مقاومت کمتری دارند که البته دندانپزشک برای از بین بردن این مشکل از باندینگ استفاده می‎کند. این کار باعث نگهداشتن رزین کامپوزیت بر روی دندانها می‎شود.


مطالب پیشنهادی:

ترتیب افتادن و درآمدن دندان های شیری

راه های تسکین فوری درد دندان کودک

بررسی علل دندان درد کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *