علائم دندان در آوردن

علائم دندان در آوردن | دندانپزشک کودکان اصفهان

علائم دندان در آوردن در کودکان چیست؟

در این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان به بررسی علائم دندان در آوردن در کودکان می پردازیم. دندان درآمدن در کودکان با علائمی همراه است که این علائم هم به طور معمول از ۶ ماهگی به بعد شروع به پدیدار شدن می‌کنند.
هنگامی که این علائم در کودک مشاهده شود بهتر است جهت مشاوره و معاینه به متخصص دندانپزشک کودکان مراجعه شود. علائم اصلی را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

بهانه گیری کودک در شب

در شب چون عوامل سرگرم کننده برای کودک کم است کودکان درد درآمدن دندان را بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌کنند برای همین نیمه شب از خواب می‌پرند و شروع به گریه می‌کنند تا والدین درد را تسکین دهند. برای اطلاع از بهترین راه‌حل‌های کاهش درد نوزاد و کودک در این شرایط بهتر است حتما با متخصص دندانپزشک اطفال مشورت کرد.

آب دهان کدوک سرازیر می شود

کودکان به دلیل بلد نبودن بلع، معمولا از ابتدا مشکل سرازیر شدن آب دهان را دارند اما مدتی پس از یادگیری این مشکل متوقف می‌شود و دوباره در هنگام درآمدن دندان این مشکل به وجود می‌آید چرا که بدن برای لغزنده‌تر شدن لثه‌ها بزاق بیشتری ترشح می‌کند.

الگوی خواب کودک دچار اختلال می شود

به دلیل درد موجود در لثه و خارش شدید کودک زودتر از تایم معمول بیدار می‌شود و دیر هم به خواب میرود. این دوران بسیار سخت است که باید جهت بلد بودن تمام راهکار ههی کاهش درد با دندانپزشک مشورت کرد.

نکاتی درمورد رویش دندان های شیری | دندانپزشک کودکان اصفهان

کودک بی اشتها می شود

به دلیل درد زیادی که در هنگام بلع، کودک در لثه‌های خود احساس می‌کند. تمایل خود را برای صرف غذا از دست می‌دهد. والدین در این شرایط باید هر گونه که شده به کودک غذا بدهند و نگذارند میزان کالری دریافتی روزانه کودک کم شود.

آشنایی با علل درد دندان شیری در کودکان

درد دندان شیری بچه‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از رایج‌ترین دلایل آن درآوردن دندان جدید است. هنگامی که یکی از دندان‌های شیری کودکان شل می‌شود. نباید آن را زیاد تکان داد یا کشید چرا که باعث آسیب دندان دائمی می‌شود.

یکی دیگر از دلایل دندان درد کودکان پوسیدگی دندان است که تغذیه نادرست، خوردن آب‌نبات، شیرینی، نوشابه‌های الکلی و غیرالکلی که مقدار زیادی شکر و کربوهیدرات دارند، شکلات و از این قبیل خوراکی‌ها باعث این اتفاق می‌شود. گاهی اوقات گیر کردن تکه غذا در بین دندان‌های کودکان موجب دندان درد در آن‌ها می‌شود.

معرفی روشهای درمان درد دندان شیری

حتما این سوال برایتان پیش آمده است که برای درد دندان شیری چه کنیم؟ رفع درد دندان شیری به علائم درد، سن کودک، وضعیت عمومی سلامت و میزان وخامت پوسیدگی دندان او بستگی دارد. درمان درد دندان شیری شامل موارد زیر می‌باشد:

• در صورت نیاز پر کردن دندان
  • استفاده از داروهای مسکن
  • در صورت لزوم کشیدن دندان
  • در صورت بروز آبسه تخلیه عفونت
  • مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک طبق دستور پزشک
  • جراحی دندان و برداشتن پالپ ملتهب از وسط دندان
  • شستشوی دهان با محلول آب نمک چندین بار در روز

در کل بهتر است کودک را نزد دکتر دندانپزشک برد تا او با معاینه دقیق کودک بهترین تشخیص را بدهد و مناسب‌ترین درمان روی کودک انجام شود. مثلا در مواردی که مودک باید در بیمارستان درمان شود، آنتی بیوتیک مورد نیاز او را از طریق رگ (وریدی) تزریق می‌کنند.

درمان حساسیت دندان به سرما و گرما

درمان پزشکی بوی بد دهان در کودکان