درمان پزشکی بوی بد دهان در کودکان

درمان پزشکی بوی بد دهان در کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

روشهای درمان پزشکی بوی بد دهان در کودکان

از آنجایی که بوی بد دهان دلایل متعددی دارد، درمان آن نیز باید مرتبط با مشکل باشد. در این مطلب از سایت دکتر اخلاقی، دندانپزشک کودکان اصفهان به بررسی روش هایی جهت پیشگیری و درمان پزشکی بوی بد دهان در کودکان می پردازیم.

درمان بوی بد دهان در کودکان

• اگر هالیتوزیس ناشی از خشکی دهان باشد، کودک شما مجبور است مایعات بدون قند زیادی بنوشد تا میزان بزاق تولید شده در دهان را افزایش دهد. ممکن است پزشک مکمل بزاق مصنوعی برای شما تجویز کند.
  • هالیتوزیس ناشی از عفونت در دهان، نیاز به این دارد که علت آن ابتدا از طریق دارو یا جراحی بسته به نوع و میزان عفونت، درمان شود. برای اصلاح پوسیدگی دندان و یا وجود آبسه به جراحی نیاز است.

قبل از اینکه پزشک در مورد چگونگی درمان بوی بد دهان کودک توضیح دهد، سایر علل پزشکی ایجاد کننده ی بوی نامطبوع دهان باید درمان شوند.

بوی بد دهان در کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان

روش هایی برای پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان در کودکان

به دلیل اینکه اغلب اوقات علت ایجاد بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به روش صحیح است. شما باید روش های صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان را به کودک خود بیاموزید.

• استفاده صحیح از نخ دندان را به کودک خود بیاموزید.
  • کودک شما باید آب زیادی بنوشد تا دچار کم آبی بدن نشود.
  • اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی کودکتان کامل سالم و با حداقل شکر است.
  • کودک شما باید به درستی زبان خود را بشوید، زیرا اغلب باکتری های عامل بوی بد دهان، روی زبان تجمع میکنند.
  • از پزشک خود بخواهید که یک دهانشویه ی مناسب به کودک شما پیشنهاد بدهد: اطمینان حاصل کنید که آن دهانشویه مختص کودکان باشد.
  • دوبار در روز مسواک بزنید: کودک شما باید بیاموزد که روزی دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک بزند. و البته که وی باید بعد از هر وعده ی غذایی دهان خود را بشوید.
  • تمامی ایمپلنت های دندانی مانند براکت ها و سیم های محافظ دندان باید به درستی تمیز و شسته شوند. باید به طور مداوم کودک خود را برای چکاپ پیش دندانپزشک ببرید.

دستگاه اتوکلاو

خالهای قهوه ای روی دندان ها