تغذیه مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان

تغذیه مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان | دندانپزشک کودکان اصفهان

تغذیه مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان

در نوشته امروز از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان که برای شما عزیزان آماده شده است. به بررسی تغذیه مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان خواهیم پرداخت. رعایت یک رژیم غذایی متعادل و مناسب و غنی از مواد مغذی برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری است. در اینجا چند غذای مفید برای حفظ سلامت دهان و دندان وجود دارد:

  • غذاهای تند می توانند غدد بزاقی شما را در تولید بزاق بیشتر تحریک کنند، که به تمیز کردن طبیعی دندان ها و لثه ها کمک می کند.
  • غذاهای فرآوری شده معمولاً سرشار از نشاسته و شکر هستند. به عنوان غذا برای باکتری های دهان عمل می کنند. در نتیجه باعث تشکیل پلاک می شوند. مصرف انها را به حداقل برسانید.
  • سبزیجات چلیپایی، نیاز به جویدن زیاد دارند و بافت کمی ضخیم دارند. حتی می تواند پلاک را از دندان و لثه پاک کند. مصرف آنها را افزایش دهید.
  • جویدن یک میوه ترد مانند سیب یا انجیر می تواند به افزایش تولید بزاق در دهان کمک کرده و سطوح دهان شما را تمیز کند. این کار را یک ساعت بعد از صرف غذا انجام دهید تا بقایای مواد غذایی که روی دندان ها، لثه ها یا زبان شما چسبیده است را از بین ببرید. خشکی دهان بستر مناسبی برای رشد باکتری های پلاک ایجاد می کند. بنابراین بسیار مهم است که با نوشیدن مایعات زیاد در طول روز بدن خود را به خوبی حفظ کنید.

تغذیه مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان | دندانپزشک کودکان اصفهان

نکته:

اگر متوجه شدید که دندان های شما زرد می شوند. وقت خود را برای تمیز کردن آنها تلف نکنید. درمان زودهنگام برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط کلیدی است. زیرا هنگامی که پلاک محکم می شود و رسوب می کند، برداشتن آن سخت تر می شود. تمیز کردن بیش از حد دندان های شما با مسواک سفت، قوی یا روزانه، نتیجه ای ندارد. حتی می تواند به ساختار حساس دندان شما آسیب برساند. برای هر نوع تمیز کردن قوی، باید به جای این که خودتان آن را در خانه انجام دهید. به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

عوامل دیاستما یا فاصله بین دندان ها چیست؟

راه های تسکین فوری درد دندان کودک

چگونگی نحوه ترمیم دیاستما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *