بهترین جایگزین دندان شیری کشیده شده

بهترین جایگزین دندان شیری کشیده شده | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی بهترین جایگزین دندان شیری کشیده شده

در واقع دندان های شیری کودکان جایی هستند که برای دندان های دائمی تعبیه شده اند. به همین دلیل هم به توجهی به افتادن زودهنگام دندان های شیری و عدم جایگزین کردن آنها می تواند برای آینده دندان های کودک مشکل ساز شود. در چنین شرایطی به طور معمول دندانپزشک کودکان روش هایی را برای حفظ فضای دندان به صورت موقت تا زمانی که دندان دائمی کودک درآید به والدین پیشنهاد می کند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان بهترین جایگزین دندان شیری کشیده شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

پروتز پارسیل متحرک مخصوص کودکان

اگر می خواهید بدانید بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان چیست. بد نیست بدانید که پروتز پارسیل متحرک یکی از روش های جایگزین کردن دندان در کودکان است. در این روش ابتدا دندان های افتاده شده قالب گیری می شوند. و سپس پروتز سفارشی سازی شده برای فک و دهان کودک توسط لابراتوار ساخته می شود.

نکات مراقبتی بعد از ضربه به دندان جلویی کودک | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

نگهدارنده فضای ثابت

یکی دیگر از روش های که می تواند به عنوان یک جایگزین خوب برای دندان کشیده شده کودکان استفاده شود و نگهدارنده فضای بین دندانی است. که ویژه‌ی کودکان طراحی و ساخته می شود. در اصل می توانیم بگوییم این روش بهترین جایگزین دندان کشیده شده کودکان است و تقریبا اغلب برای والدین نیز خوشایندتر است. در صورت عدم توجه به حفظ فضای دندان های دائمی ممکن است فک و دندان های کودک دچار مشکلاتی شود که بعدها نیاز به ارتودنسی پیدا کند.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |

دلایل استفاده از فضانگهدارنده دندان در کودکان

زمانی که کودک دندانش را زودتر از زمان موعد از دست دهد، چاره ای جز استفاده از فضا نگهدارنده نیست. همیشه دندان ها تمایل دارند به سمت جلو حرکت کنند، بنابراین اگر دندانی جایش خالی باشد، دندان های دیگر حرکت کرده و فضای خالی را به تدریج پر میکنند.

همچنین زود افتادن دندان شیری ممکن است مشکل ساز شود. زیرا نه تنها فضاهای خالی پر میشود بلکه در سال های آینده که قرار است دندان دائمی رشد کنند فضای لازم که برای رویش نیاز داردو از بین خواهد رفت. بنابراین با گذاشتن فضا نگهدارنده مانع از حرکت دندان های عقب به سمت جلو می شویم. همچنین اگر کودک به دلایلی همچون ضربه و … برای همیشه دندان دائمی خود را از دست بدهدو دندانپزشک سعی میکند این فضای خالی دندان را حفظ کند تا فرد در آینده بتواند برای جایگزینی دندان از دست رفته از ایمپلنت و یا روکش استفاده کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

روشهای درمان خارش دندان شیری

نکات مراقبتی بعد از ضربه به دندان جلویی کودک

عوامل زرد شدن دندان کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *