ایمنی سفید کردن دندان در کودکان

ایمنی سفید کردن دندان در کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی ایمنی سفید کردن دندان در کودکان

در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان ایمنی سفید کردن دندان در کودکان را مورد بررسی قرار می دهیم. در برخی موارد بله والدین با نظر دندانپزشک متخصص کودکان می توانند سفید کردن دندان های کودکان را در منزل انجام دهند. البته باید در نظر داشته باشید که اینکار شرایط خاصی دارد که باید از سوی شما رعایت شود.

مثلا اگر هنور دندان های دائمی کودک در نیامده است بهتر است که از سفید کردن دادن های شیری پرهیز کنید. زیرا یکی از شروط اصلی برای انجام سفیدی دندان کودکان این است که دندان های دائمی وی درآمده باشد. اگر دندان های کودک نیاز به ارتودنسی دارد توصیه می شود که حتما بعد از انجام ارتودنسی و پایان درمان نسبت به سفید کردن دندان های کودک خود اقدام کنید.

به‌طورکلی، دندانپزشکان حوزه کودک همواره به عدم استفاده از سفید کننده‌های تجاری برای کودکان تاکید داشته‌اند. یکی از دلایل اصلی این امر وجود دندان‌های شیری و ساختار ضعیف‌تر مینای آن‌ها نسبت به دندان‌های دائمی است. به‌گونه‌ای که استفاده از این محصولات با مواد شیمیایی تهاجمی، کودک شما را در خطر پوسیدگی و حساس شدن دندان‌ها و… قرار داده که بالتبع برای کودکان بسیار غیرقابل تحمل و آزاردهنده خواهد بود.

سن مناسب برای سفید کردن دندان‌های کودکان

اینکه از سنی می توان برای سفید کردن دندان های نواجانان و اطفال اقدام کرد یک موضوع نسبی است. یعنی به وضعیتی که دندان های کودک دارد بستگی دارد. اما بهتر این این موضوع کلی را در نظر بگیری که تقریبا بعد از ۱۳ سالگی دندان های دائمی در نوجوانان شکل می گیرد. بهترین زمان برای سفید کردن دندان کودکان زمانی است که صبر کنید شکل گیری دندان های کودک تمام شود یعنی حدود یک الی دو سال بعد که ایمنی و سلامت دندان ها به خطر نیافتد.

موارد انجام اصلاح طرح لبخند کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

نحوه کمک به سفید کردن دندان کودک

اگر کودک شما دارای دندان های زرد است، باید از یک متخصص دندانپزشکی وقت و مشاوره لازم را بگیرید تا مطمئن گردید که هیچ زمینه بیماری مزمن یا جدی وجود ندارد. در بعضی از شرایط امکان دارد احتیاج به قرار گرفتن کلاهک روی دندان به منظور پیشگیری از پارگی و ساییدگی غیر ضروری باشد.

اگر مسواک کردن ضعیف باعث این مشکل باشد، احتمالاً درزگیرها به منظور پیشگیری از پوسیدگی می تواند کمک کننده باشد. در شرایط احتمالی، درمان امکان دارد شامل سفید نمودن یا روکش هایی باشد که برای بزرگسالان انجام می گردد. همچنین دندانپزشک به عنوان بخشی از معاینه منظم، می تواند دندان های کودک شما را به طور حرفه ای و کامل تمیز نماید.

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |

زردی دندان ها در دراز مدت می تواند مشکل ساز شوند. دندان های زرد امکان دارد مستعد پوسیدگی و ضعف دندانی باشند و باعث گردند که تا دندان ها از دست بروند. این امر برای کودکان در هر سنی می تواند رخ داده و تأثیر بسیاری روی سلامت دندان کودک داشته باشد.

چرا که دندان های شیری همچون دندان های دائمی می تواند مهم باشد. دندان های زرد در کنار آسیب به دندان می تواند مشکلات اجتماعی را هم در پی داشته باشد. در صورتی که کودک شما دچار تغییر رنگ شدید درد دندان خود شده باشد، کودک امکان دارد دچار ناراحتی شود. به همین جهت بهتر است به دنبال درمان های مناسب بود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

بهترین جایگزین دندان شیری کشیده شده

دلایل ایجاد انحراف فک در کودکان

مزایای پالپکتومی دندان شیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *