آموزش‌ های قبل از مراجعه کودک به دندانپزشکی

آموزش‌ های قبل از مراجعه کودک به دندانپزشکی | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

بررسی آموزش‌ های قبل از مراجعه کودک به دندانپزشکی

مراجعه به دندانپزشکی در دفعه اول، می‌تواند یک تجربه دلهره‌آور برای کودک و والدین باشد. والدینی که برای اولین‌بار با این موضوع روبه‌ر می‌شوند، ممکن است اصلاً ندانند چه انتظاری از پزشک دارند و والدین کهنه‌کار هم ممکن است با همین مشکل مواجه باشند، چون هر کودکی با دیگری متفاوت است. کلید موفقیت در این موضوع، تنها در تعلیم آموزش های لازم برای کودکان قبل از مراجعه به دندانپزشکی اطفال نهفته است. در ادامه این مطلب از سایت دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان آموزش‌ های قبل از مراجعه کودک به دندانپزشکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه برنامه ریزی برای اولین ویزیت دندانپزشکی کودک

آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا توصیه می‌کند که کودک خود را در زمانی‌که اولین دندانش رویید یا نزدیک به اولین سالگرد تولدش، برای اولین‌بار برای ویزیت نزد متخصص دهان و دندان ببرید. اولین قرار ملاقات بهترین فرصت برای اطلاع از وضعیت آینده سلامت دهان و دندان کودک است و همچنین فرصتی برای والدین است که در مورد نحوه مراقبت از دندان‌های کودک خود در آینده آموزش ببینند.

آموزش‌های لازم برای کودکان قبل از مراجعه به دندانپزشکی اطفال نیز از همین دوران آغاز می‌شود. بردن کودک به مراکز دندانپزشکی کودکان درحالی‌که هنوز کوچک است، به او این امکان را می‌دهد که با محیط مطب، احساس انس و راحتی پیدا کند و در ویزیت‌های بعدی مضطرب نشود. پیشنهاد می‌کنیم اولین قرار را در زمانی از شبانه‌روز که کودک شما هوشیار و آرام است، بگذارید، نه در زمان چرت زدن یا اواخر روز که ممکن است کودک، بدخلق یا گرسنه و خسته باشد.

آمادگی کودک برای رفتن به دندانپزشکی

اکنون زمان آن فرارسیده است که آموزش های لازم برای کودکان قبل از مراجعه به دندانپزشکی اطفال را شروع کنید.

  • کودکان زمانی‌که در حال تفریح ​​هستند، بهتر یاد می‌گیرند، بنابراین فرایند آماده‌سازی آن‌ها را لذت‌بخش کنید.
  • ویدیوهای بسیار خوبی در اینترنت در مورد ویزیت شدن در مطب متخصصان دهان و دندان وجود دارد. یک ویدیوی جذاب با زمان اجرای مناسب برای فرزندتان پیدا کنید.
  • کتاب‌ها هم می‌توانند برای آماده‌سازی کودک برای انواع رویدادهای زندگی، از جمله ملاقات با متخصص دهان و دندان، بسیار مفید باشند.
    ایفای نقش نیز می‌تواند ذهن کودک را آرام کند. عروسک موردعلاقه او را انتخاب کنید و با آن در مطب دندانپزشک یا در خانه به ایفای نقش بپردازید.
  • به کودک‌تان اجازه دهید تا آن عروسک را با خودش به مطب بیاورد تا پزشک، دندان‌های عروسک را هم معاینه کند!
  • حتما قبل از ویزیت، با فرزندتان صحبت کنید. به او اطمینان دهید که هیچ واکسنی وجود نخواهد داشت. برایش توضیح دهید که دندانپزشک چه کاری انجام خواهد داد (معاینه و مسواک زدن دندان‌ها)، و از او بخواهید که کنجکاو باشد و همه‌چیز را در مورد نحوه مراقبت از دندان‌های خود یاد بگیرد.

ایمنی سفید کردن دندان در کودکان | دندانپزشک کودکان اصفهان | دکتر نجمه اخلاقی

نکات لازم برای مراجعه کودکان به دندانپزشک

فرزند شما تنها کسی نیست که باید برای اولین‌بار به دندانپزشکی مراجعه کند. بنابراین، لازم نیست در این مورد مضطرب باشید و این اضطراب را به کودک نیز منتقل کنید. به خودتان یادآوری کنید که علاوه‌بر ویزیت، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به همراه کودک انجام دهید تا ملاقت‌تان به‌راحتی انجام شود. اگر می‌دانید که فرزندتان ممکن است در مورد ویزیت شدن، عصبی شده باشد، می‌توانید از قبل او را به مطب ببرید تا با فضای آن‌جا آشنا شود.

این‌که بتوانید از قبل، مطب و یونیت دندان را بررسی کنید، می‌تواند اضطراب کودک را کاهش دهد. اگر فرزند شما نیازهای خاصی دارد، این مورد را از قبل به پرسنل مطب یا کلینیک اطلاع دهید تا آمادگی داشته باشند. پس از معاینه، متخصص دهان و دندان، تمام چیزهایی را که در مورد مراقبت از دندان‌های فرزندتان باید بدانید، توضیح می‌دهد. موضوعات عمده، شامل موارد زیر است:

  • بهترین مسواک یا خمیر دندان برای استفاده کودکان
  • تکنیک‌های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن
  • داروهایی برای دندان درآوردن
  • فهرست غذاها و نوشیدنی‌های سالم برای ارتقای سلامت دندان‌ها
  • درصورت وجود پوسیدگی، صحبت درمورد روش درمان

| صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان |

به‌یاد داشته باشید که صبر، یک فضیلت است. همان‌طور که برای شما مهم است که دندانپزشک با کودک‌تان با صبوری برخورد کند، شما نیز باید صبر داشته باشید. شما ممکن است تمام تلاش خود را بکنید تا کودک را برای قرار ملاقات آماده کنید و او همچنان واکنش بدی نشان دهد. در این مواقع بهتر است همکاری کنید و از پزشک بخواهید که اجازه دهد فرزندتان در آغوش شما بنشیند و معاینه شود و یا می‌توانید قبل از معاینه او را به یک پیاده‌روی سریع ببرید. اگر همه ترفندهایتان شکست خورد، می‌توانید یک وقت مجدد رزرو کنید تا کودک به لحاظ روانی آماده‌تر شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

مزایای پالپکتومی دندان شیری

ایمنی سفید کردن دندان در کودکان

درمان بدون جراحی انحراف فک در کودکان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *