درمان عفونت و آبسه دندان

درمان فوری پوسیدگی دندان و آسیب‌های وارد شده به آن

اهداف درمان در این شرایط شامل خارج کردن چرک عفونت و آبسه، ریشه‌کن کردن عفونت و جلوگیری از پخش شدن آن در سایر نقاط بدن می‌باشد.

دهان‌شویه با آب‌نمک گرم

در صورتی که یک آبسه به خودی خود باز شود، دهان شویه با آب‌نمک گرم می‌تواند باعث تسکین درد بیمار شده و به تمیز کردن دهان و خالی شدن چرک از محل عفونت و آبسه تا زمان ملاقات با دندان‌پزشک کمک کند.علاوه بر این متخصصین توصیه‌های لازم را برای بهبودی در اختیار بیمار قرار می‌دهند تا به این ترتیب بتوان ناراحتی و درد بیمار را پس از درمان حداقل کرده و فرآیند بهبودی وی را تا حد ممکن تسریع کرد.

مصرف آنتی‌بیوتیک

متخصص معمولاً از داروهای مسکن برای بیمار در هنگامی استفاده می‌کند که درد دندان کودک شدید باشد.
همچنین در این زمان از داروهای آنتی‌بیوتیک برای از بین بردن جرم‌ها و باکتری‌های ایجاد کننده عفونت و آبسه دهان استفاده شده و به این ترتیب می‌توان به بدن بیمار برای ترمیم دندان و استخوان کمک کرد. استفاده از آنتی‌بیوتیک برای عفونت و آبسه دهان (دندان و لثه) معمولاً در کنترل عفونت و آبسه موثر می‌باشد .همچنین عفونت و آبسه دهان (دندان و لثه) معمولاً با گذشت پنج روز از درمان با آنتی‌بیوتیک بهبود پیدا خواهد کرد.

کشیدن دندان آبسه و عفونت کرده

در صورتی که امکان نجات و بازیابی دندان از طریق عصب‌کشی وجود نداشته باشد؛
و این مشکل برای یک دندان شیری ایجاد شده باشد، آن دندان را می کشیم. به این منظور دندان‌پزشک دندان را کشیده و چرک داخل عفونت و آبسه را برای از بین بردن عفونت از آن خارج می‌کند.

دکتر نجمه اخلاقی
متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان اصفهان

بلوار دانشگاه، خ توحید میانی، اولین تقاطع بعد از چهارراه پلیس، نبش بن بست 12،ساختمان نیکو، طبقه 2
تلفن تماس: 09135659353 /03136251198