درمان ریشه و ترمیم دندانها

تصویر برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان

برخی از درمان های تخصصی متخصص اندودنتیست یا متخصصین ریشه

جراحی اپیکو (نوک ریشه)

از جمله‌ درمان‌هایی است که مختص اندودنتیست‌ها می‌باشد. جراحی اپیکو در مواردی انجام می‌شود که علی رغم اینکه دندان داری یک درمان ریشه موفق بوده، ولی بیمار همچنان درد دارد یا از خارج نشدن عفونت از ناحیه‌ی لثه‌ی درمان ریشه شده رنج می‌برد. این درمان با برداشتن بافت عفونی و کیست دور ریشه توسط متخصص اندو یا اندودنتیست انجام می‌شود.

درمان آسیب تروماتیک

این آسیب در اثر وارد شدن ضربه یا تصادف با جسم سخت در دندان‌های دائمی بزرگسال یا کودک می‌شود. عدم مراجعه به دندان‌پزشکی، بعد از به وجود آمدن این آسیب موجب از دست دادن یا تیرگی دندان می‌شود. به دلیل آنکه اندودنتیست‌ها موارد متعددی را در آسیب یا بیماری‌های ریشه دندان، درمان و بررسی کرده‌اند؛ آگاهی و تجربه بیشتری نسبت به مسئله ریشه دندان نسبت به سایر دندانپزشکان دارند. موارد پیچیده‌ای مانند پیدا کردن کانال‌های پیچیده و بسته دندان، شکل ناهنجار ریشه، درمان ریشه برای بیماران خاص، درمان اندو دندان عقل و… از موارد اختصاصی است که توانایی انجام درمان فقط از اندودنتیست‌ها بر می‌آید.
استفاده از تکنولوژی به روز و ابزارهای مدرن مانند میکروسکوپ دندانپزشکی، اپکس لوکیتور، دستگاه روتاری و… احتمال موفقیت بلند مدت درمان را چندین برابر کرده و منجر به حفظ دندان می‌شود.

استفاده از لیزر برای درمان ریشه تخصصی

استفاده درست از لیزر برای عصب کشی میتواند تا حد زیادی مشکلات و موانع شکست در درمان را برطرف کند. چراکه اساسا همان روش قدیمی و معمول می‌باشد ؛ اما با استفاده از لیزر میتوان ضدغفونی دندان را به طور کامل انجام داد. ممکن است در روش های معمول و بدون لیزر این پاکسازی و ضدعفونی به طور کامل انجام نشود.علاوه بر این

1. لیزر می‌تواند بافت آسیب دیده را با دقت و سرعت بالاتری ترمیم کند.
  2. آسیب کمتری به دندان و بافت های اطراف می‌رساند .
  3. خونریزی به مقدار قابل توجهی کمتر میشود.

و از آنجایی که عصب کشی در ذهن عموم مردم یک درمان دردناک می‌باشد؛ با استفاده از لیزر و بی حسی ناشی از لیزر که قطعا بدون درد صورت می‌گیرد. می‌توانید تجربه ی متفاوتی از عصب کشی داشته باشید.

|اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان|

مطالب پیشنهادی: