درمان ریشه و ترمیم دندانها ی جلو و عقب با بیهوشی

درمان ریشه و ترمیم دندانها ی جلو و عقب با بیهوشی

تصویر برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان

درمان ریشه دندان چیست؟

خارج کردن عصب دندان، تمیز کردن داخل کانال دندان و پر کردن آن با مواد مخصوص می باشد. درمان ریشه به این دلیل انجام می شود که دندان فرد را حفظ کرده، بدون اینکه احساس درد و ناراحتی در حین خوردن غذا داشته باشد. همچنین حفظ دندان طبیعی خود فرد، در حفظ زیبایی و طرح لبخند فرد افراد اهمیت ویژه ای دارد. به طور معمول درمان ریشه طی دو جلسه انجام می­شود.

انواع روش های درمان ریشه دندان

• جراحی اپیکو
  • عصب کشی یا اندو
  • درمان ریشه مجدد یا ری اندو

عصب دندان همراه با رگ های خونی، در مرکز دندان قرار گرفته است. پوسیدگی عمیق ریشه، ضربه به دندان و یا ایجاد ترک در آن، نیاز به درمان ریشه دندان دارد. احساس درد در حین خوردن غذا یا نوشیدنی های داغ و یا سرد، نشانه وجود مشکل در ریشه دندان است.

درمان ریشه دندان چگونه انجام می شود؟

در قسمت تاج دندان پوسیدگی و عفونت برداشته شده، طول کانال ­های ریشه مشخص شده، داخل آن توسط ابزار ویژه ای تمیز و خالی شده و در انتها کانال­ها با موادی که ریشه گیاهی دارند و از صمغ گیاهان تهیه شده است، پر شده و پانسمان رو آن قرار داده می شود. تا زمانی که فرآیند درمان کامل نشده و پانسمان روی دندان است، باید غذاهای نرم خورد و در حین مسواک زدن احتیاط نمود تا پانسمان کنده نشود. در طول درمان، با کمک آمپول های بی حسی، بیمار دردی حس نمی­کند.

|اینستاگرام دکتر نجمه اخلاقی دندانپزشک کودکان اصفهان|

مطالب پیشنهادی: